MATEŘSKÁ ŠKOLA - ŠKOLNÍ ROK 2012/2013

 

Ve školním roce 2012/2013 bylo zapsáno 28 dětí - 26 dětí s celodenní docházkou, 2 děti s dopolední docházkou a 2 děti s odpolední docházkou.


Z tohoto počtu bylo u zápisu do základní školy 18 dětí z místní mateřské školy, přičemž 1 dítě obdrželo z poradny doporučení o odložení školní docházky. Dvě děti narozené po 31. 8. 2013 dostaly doporučení o přijetí do základní školy. 

 

Tři děti byly u zápisu na jinou základní školu. 

 

Zaměstnanci

 

vedoucí učitelka MŠ - Mgr. Ivana Rudzká

učitelka – Jana Tkačová

správní zaměstnanec: Bc. Dana Gavlasová

 

Vzdělávací program a specifika školy

 

„Vytváříme pro děti klidné, podnětné prostředí se zaměřením na pracovní a výtvarnou výchovu s využitím netradičních forem práce. Pro práci s přírodním materiálem využíváme blízkého lesa, okolí řeky Lučiny a okolí rodinných domů. Dbáme na propojenost jednotlivých oblastí vzdělávání tak, aby bylo ještě účinnější, hodnotnější.“

 
  • Komunikace s dětmi probíhala na úrovni partnerství učitelka - dítě.

 

  • Děti byly vedeny k řešení svých problémů, k samostatnosti v hledání řešení problému.

 

  • Paní učitelky respektovaly každé dítě s jeho potřebami, zvyky, vedly je k respektování pravidel soužití ve skupině třídy, školky i celé školy.

 

  • Děti si tvořily pravidla soužití ve třídě a paní učitelky dbaly na jejich dodržování.

 

  • Paní učitelky co nejvíce uplatňovaly prožitkové učení, tvořivé činnosti a hry. Činnosti přenášely co nejvíce ven.

 

  • Děti měly v MŠ podnětné prostředí prostorné třídy členěné do hracích zón /center aktivit/s širokou nabídkou hraček, kvalitních pomůcek, výtvarných a pracovních materiálů.

 

  • Centra aktivit byla vhodně členěna pro skupinovou a individuální činnost ve třídě, kdy děti respektovaly vymezený prostor pro určitý druh činnosti. Nábytek ve třídě umožňoval částečně vytvářet centra aktivit podle potřeb skupiny dětí ve třídě.

 

  • Celodenně byl zajištěn pitný režim.

 

  • Atmosféra v MŠ byla vstřícná. Děti i učitelky se ve školce cítily dobře a spokojeně, ve vztazích mezi dětmi a zaměstnanci panovala důvěra, ochota, tolerance a ohleduplnost.

 

  • Denní řád byl dostatečně pružný, umožňoval reagovat na individuální možnosti a schopnosti dětí. Z hlediska organizace byly respektovány potřeby dětí. Dětem bylo zajištěno potřebné zázemí, klid a bezpečí. Paní učitelky uplatňovaly rytmický řád – střídaly aktivní činnosti s klidovými.

 

  • Při nástupu do MŠ byl kladen velký důraz na adaptaci dítěte v novém prostředí a vytvářeny podmínky k citlivému začlenění dětí do kolektivu. Adaptační doba byla individuální podle potřeb dítěte i uvážení rodičů.

 

  • Učitelky prováděly pravidelně diagnostiku dětí za účelem zjištění speciálních vzdělávacích potřeb dětí, přičemž úzce spolupracovaly s rodiči dětí, případně se školskými poradenskými institucemi.      

                                      

  • Prostředí dětské herny bylo vybaveno vhodným nábytkem. Pomohlo by více úložných prostor pro stavebnice a didaktické pomůcky. Přínosem by jistě byly i další sestavy, které vytváří herní zákoutí pro děti.

 

  • Dětská ložnice byla vybavena novými matracemi, dvěma druhy bavlněného povlečení a prostěradly. Dosluhující dětské ručníky byly doplněny novou sadou zelených ručníků s mořskou tématikou.

 

  • U příležitosti vánočních svátků byl obcí zakoupen velký vánoční strom a také hračky (mezi jinými stavebnice ŽAKO, velké nákladní auto, barevné kostky aj.).

 

  • Také rodiče, SRPDŠ a sponzoři se podíleli na koupi výtvarných potřeb, stavebnice Duplo, společenských her a didaktických her „Angličtina“, „Hygiena“, „Autobus“.

 

  • O prázdninách došlo k zateplení budovy základní a mateřské školy a k výměně oken.

 

  • V rámci environmentální výchovy byla školka zapojena v síti MŠ v programu „Mrkvička“. Spolupracovala se ZŠ, která je již několik let zapojena v programu M.R.K.E.V. a společně se podílela na sběru kaštanů, žaludů  a třídění surovin.

 

  • Ve spolupráci s rodiči se sbíral papír, PET víčka a elektroodpad.

 

  • Ve školním roce 2012 – 2013 se školka poprvé zapojila do sběru citrusové kůry /pomerančové, mandarinkové, grepové i citronové/.

 

  • V květnu děti poprvé jely do „Školy v přírodě“ na Visalaje. Na pobyt přispěl dětem obecní úřad po 1000,- Kč, což umožnilo pobyt velkému počtu dětí.

 

  • V listopadu se MŠ zapojila do projektu „Celé česko čte dětem“. Prvním hostem, který děti navštívil a  předčítal pohádku, byla starostka Pohludková.

 

  • 4. 2. 2013 proběhl zápis dětí do MŠ, který byl spojen se Dnem otevřených dveří, kdy si děti i rodiče mohli prohlédnout prostory MŠ a dozvědět se potřebné informace. Bohužel nemohly být všechny požadavky vyřízeny kladně. Z těchto důvodů se uvažovalo o rozšíření mateřské školy o jednu třídu.
                                     

Kulturní akce, spolupráce MŠ s organizacemi a rodiči:
 

3. 9. Zahájení školního roku v tělocvičně. Děti z MŠ v herně mateřské školy.
4. 9. Návštěva dětí  MŠ ve třídách základní školy.
7. 9. Pohádka „O Budulínkovi“
21. 9. Návštěva výstavy chovatelů
24. 9. Zahájení  soutěže ve sběru žaludů, druhotných surovin,citrusové kůry
26. 9. Vycházka k Hasičské zbrojnici se sbíráním přírodnin
4. 10.  Návštěva „Dne zvířátek“ v základní škole
15. 10. „Putování za dinosaury“ (hledání pokladu a plnění úkolů)
16. 10. „Výroba skřítků Dýňáčků“z okrasných dýní (vymýšlení originálních jmen)
29. 10. „Dlabací den“- výroba dýňových strašidel (velké dýně)
30. 10. „Zamykání lesa“ (výroba zámků pro kouzelné zamykání a vycházka lesem za doprovodu pana Ing. Sikory ze sdružení Bukovina)
31. 10. Strašidelné dopoledne – přehlídka strašidel, světélkování, hledání svítícího Kostlivce na zahradě školy, návštěva zřizovatele a místních podnikatelských subjektů
2. 11. „ Stavíme pro radost“- skládání a stavění z různých druhů stavebnic a geometrických tvarů (s vyhodnocením a výstavkou pro rodiče)
5. 11. „Květuščiny rady“ – pomoc dětem řešit spory ve hře, odpovědi na všetečné otázky
7. 11. „Fialový den“ – soutěže, diskotéka,
12. 11. „Celé Česko čte dětem“ – zapojení do projektu, výstavka dětských knih z domova
13. 11. „Paní starostka čte dětem“ (pohádka „O sýkorkách“, „O Popelce“), odpovědi na otázky, zpěv písní, kreslení obrázků
15. 11. „Vyrábění Človíčka“ – kolektivní práce- slepování papírových dílů  postavy člověka v nadživotní velikosti
20. 11. „Pracovní dílny“ – děti si vyráběly „zboží“ na jarmark
30. 11. „Generální zkouška na vystoupení – Jarmark 2013“
2. 12.  „Vánoční jarmark 2013 v Horních Bludovicích“ – vystoupení dětí s krátkým programem a prodejem vyrobených upomínkových předmětů
5. 12. Návštěva Mikuláše – děti předvedly písně a básně
11. 12. „Módní přehlídka“
13. 12. „Vánoční besídka“ – pásmo básní, písní a pohádek
14. 12. „Návštěva zvířátek v lese“ (děti si připravily suchý chléb, mrkev, jablka, lůj...), doprovázel nás a odborný výklad poskytl pan Ing. Sikora
14. 12. „Četba pohádky Aničkou Gavlasovou“ ( v poledne)
17. 12. „Pečení perníčků“ s maminkami ze SRPDŠ (děti vykrajovaly, válely těsto a posléze zdobily)

18. 12. Návštěva paní starostky v MŠ a četba pohádky  „O mourovatém koťátku“ a rozbalování dárků od „Obecního Ježíška“
19. 12. „Zpívání u stromečku“- zpívání koled, říkadel a ochutnávání cukroví
20. 12. „Přišel i kouzelník...!!“
21. 12. Promítání pohádky „ O zlé koze“, „ O perníkové chaloupce“
9. 1. „Sněhové hrátky“
15. 1. „Připravujeme se na školu“
23. 1. „Návštěva ve třídách základní školy“
31. 1. „Hry na sněhu – Sněhulák není strašpytlík“
4. 2. „Zápis dětí do ZŠ“
14. 2. „Valentýnský den“
21. 2. „Bublifukový den“
4. 3. „Jarní hrátky“ a oslavy narozenin
14. 3. „Děti hrají pohádky“ – děti MŠ samy sobě
15. 3. Děti zhlédly divadelní představení „Zvířátka na statku“ (Duo Šamšula)
22. 3. „Hrajeme s Javajkami“ (dřevěné loutky)
27. 3. „Těšíme se na Velikonoce“ – zpěv koled, poslech básní a zvyků
11. 4. „Četba z Lesních novin“- příprava na výstavu trofejí
17. 4. „Miniteatro 2013“ v KDPB Havířov, pohádka „Princ Bajaja“
19. 4. „Výstava trofejí v Myslivecké chatě“- děti předvedly krátké pásmo básniček
29. 4. „Odemykání lesa“ s panem Ing. Sikorou
30. 4. „Čarodějnické dopoledne“
9. 5. „Fotografování na společné foto a tablo“
15. 5. Vyhlašování vítězů školkové soutěže „O nejkrásnější sluníčko“
16. 5. „Besídka ke Dni maminek“
20.- 24. 5. „Škola v přírodě“
30. 5. „Překážková dráha kosa Václava v gumácích“ – u příležitosti Dne dětí
31. 5. „Den dětí se SRPDŠ“ - hry na školní zahradě
7. 6. „Návštěva sokolníků s ukázkou dravých ptáků“
11. 6. „Školní výlet do Kunína s pohádkou o Peciválovi“, návštěva Tatry Kopřivnice
20. 6. Školáci hrají školkáčům“ – divadélko + četba pohádek
22. 6. Dětské Radovánky  – „Indiánské léto“
24. 6. „Putování za skřítkem Bludovjánkem“ s p. Sikorou a p. Pohludkou
25. 6. „Přednáška o pejscích s praktickou ukázkou“ – p. Chrobáková
28. 6. „Slavnostní zakončení školního roku“


Kritéria a bodové hodnocení pro přijetí dítěte ve školním roce 2013/2014

Věk dítěte k 31.8.2013

3 roky.................................................. 2 body
4 roky.................................................. 3 body
5 roků...................................................5 bodů

Individuální situace dítěte


MŠ nebo  ZŠ  navštěvuje sourozenec... 2 body
Dítě se hlásí k celodennímu provozu....3 body

Trvalý pobyt dítěte
Trvalý pobyt dítěte v obci.................3 body

Zpracováno podle výroční zprávy o činnosti MŠ za školní rok 2012 – 2013, jejíž autorkou byla Mgr. Ivana Rudzká.
 
zpět na seznam kapitol: ROČNÍ ZÁPIS 2013

 

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode